Fratele Aurel Popescu a trecut in vecinicie

19 August 1922 – 19 Octombrie 2010

Serviciile de inmormantare/priveghi se pot visiona aici:

Vineri
Sambata

Va rugam anuntati pe orcine credeti ca este interesat.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

17 Responses to Fratele Aurel Popescu a trecut in vecinicie

  1. Manuela says:

    TATA

    Ne-a parasit ca sa mearga intr-un loc mai bun. S-a dus dupa Magdalena, s-a dus dupa mama, s-a dus la Domnul.

    Ii plangem pe toti trei ca nu mai sunt cu noi, cei care i-am iubit si-i iubim atat de mult. Ne mangaie insa adevarul pe care l-a spus Maxim Marturisitorul, un sfant al sec. VII:

    „Sfârsitul vietii acesteia de aici socotesc ca nu e drept sa se numeasca moarte, ci izbavire de moarte si despartire de stricaciune si slobozire din robie si încetarea tulburarii si oprirea razboaielor si risipirea întunericului si odihna de osteneli si linistirea fierberii si acoperirea rusinii si scaparea de patimi si nimicirea pacatului si, ca sa zic pe scurt, hotarul tuturor relelor.”

    S-a nascut la 16 august 1922 la Moreni, o mica localitate langa Targoviste, primul (si cel mai grozav!) dintre cei sase copii ai bunicilor nostri : Marta si Ion Popescu.

    A mostenit chipul bunicului Ion, asa cum il numeam noi, nepotii, si spiritul plin de umor al lui oma, cum o numeam noi.

    Pe cand era inca mic, parintii s-au mutat la Targoviste. Aici si-a facut liceul pana in clasa a 11-a. N-a terminat clasa a 11-a fiindca a intrat in conflict cu dirigentele si directorul liceului, care era preot si a fost exmatriculat. Se convertise intr-o adunare a Crestinilor dupa Evanghelie.

    A intrat la Politehnica, facultatea de mine si petrol. Student fiind, frecventeaza adunarea din Carol Davila, unde la ora aceea “domnea” Tudor Popescu, fost preot orthodox. Acesta l-a indragit pe tata si a descoperit in el un bun predicator. Impreuna vorbeau la amvon.

    Partea cea mai interesanta, dupa parerea mea, a fost faptul ca a cunoscut-o pe mama, studenta la medicina, frumoasa, credincioasa si cu o voce de inger si cu care s-a si insurat, spre norocul nostru, a celor sapte copii ai lor, iar ulterior si al celor peste 30 de nepoti si stranepoti.

    In fine, multi purici n-a facut in Carol Davila (azi BER), fiindca a intrat in conflict cu Tudor Popescu, tot pe motive doctrinare. Rezultatul a fost excluderea din adunare.

    “Pe drumuri” n-a ramas, a fost primit cu bratele deschise in adunarile baptiste unde si a ramas pana in ultima clipa a vietii lui.

    Adevarul este ca s-a simtit ca acasa in mai toate adunarile. Excelent vorbitor, a predicat pretutindeni unde a fost primit. Frati i-au fost nu numai baptistii, ci si credinciosii din toate adunarile.

    -Manuela

    • dumitru muresan says:

      fratele aurel popescu-i un frate care a fost ff sincer nu sa compromis
      im-i pare ff rau ca nu am mai reusit sa mai stau de vorba cu el desi stiu ca era
      mai slab si batrn da nea-u fost pastor un timp de vreme cand era biserica in portland acuma vreo 23 de anii in urma a fost o binecuvntare pentru frati sinceri am cunoscuto si pe sora valerica si dintre copii lui chear cata unul cu gura si la chitare.dar in tote cand atmosfera e buna exista si probleme incare deavulul nu sta pasiv.e-l are dendinta sa t-e dezbine.e ff frumos sa fi credincos pana la moarte.multa mangaiere celor ramasi copii fcne nepoti se duc oameni de bine..! da suntem alatur de voi in greaua perdere..

  2. valentina picoi says:

    Imi pare foarte rau de necazul prin care treci pentru ca parintele e tot parinte si daca e batrin si bolnav despartirea e grea Dar tu si fratii tai nu trebui sa disperati pentru ca sti ca cei ce_l iubesc pe Dumnezeu au o nadejde nu sunt orfani si stiu ca despartirea e vremelnica iar cei dragi care au plecat mai repede ne vor astepta intr-o lume infinit mai buna. ca sa te int6aresti iti recomand psalmul 119 cel care e cel mai lipit de inima mea cu drag si cu multa compasiune vally

  3. anonim says:

    L-am cunoscut si eu pe Aurel Popescu si l-am auzit pentru prima data vorbind la Tirgoviste in anul 1990. Eu am mers la adunarea din Carol Davila si imi pare rau ca n-a mai ramas acolo. Cu toate conflictele care au iesit , totusi Dumnezeu a facut o lucrare minunata prin Teodor Popescu. De anii si anii de zile, sute si sute de oamenii s-au intors la Dumnezeu in Carol Davila. Dumnezeu l-a folosit pe Teodor Popescu, fost preot ordodox, ca sa scoata pe sute si sute de oamenii de pe drumul iadului. Cred ca asta este cel mai important. Daca cineva se intoarce de pe calea pacatului la Dumnezeu, daca il accepta pe Domnul Isus ca Mintuitor, discutiile pe tema problemelor doctrinare nu mai conteaza. Totusi, eu cred ca a ramas foarte drag celor din Carol Davila. Si cred ca, si el, Aurel Popescu, a ramas cu ceva special fata de cei de acolo. God bless you.

  4. Claudia Dinu says:

    Sunt nepoata lui Aurel Popescu. Fata unuia dintre fratii lui. Nenea Aurel a vorbit la nunta mea si am si acum caseta video. Fermeca pe oricine il asculta. Mucalit si plin de umor, iti ramaneau in minte nu predicile in sine, ci dragostea lui de Dumnezeu si modul simplu, practic si frumos in care Il prezenta pe Tatal nostru din ceruri.
    Dumnezeu l-a primit la El, acolo unde nu este nici noapte si nici lacrimi si nici durere.
    Condoleante copiilor, nepotilor si stranepotilor.
    Cu drag, Claudia Dinu

  5. Mihai Oara says:

    Cândva într-o duminecă seara la mijlocul lui septembrie în 1975 am intrat într-o biserică de pe bulevardul Mihai Bravul din București. Am auzit acolo un predicator care se deosebea de toți ceilalți pe care-I auzisem înainte. Vorbea cu pasiune fără a fi vulgar sau declamator, cu logică fără a fi sec și cu o credință care rămânea rațională. Când prin împrejurările vieții l-am cunoscut într-un mod mai personal pe Aurel Popescu, am fost și mai impresionat. La mulți predicatori exista o fațadă care impresiona pe ascultători, dar o realitate destul de diferită în spatele ei. Le el era invers: relația personală cu el te cucerea chiar mai mult decât predicile. L-am cunoscut pe timpul a aproape 35 de ani, în care a rămas totdeauna tânăr, plin de optimism, energie, dragoste și credință.

    Cele mai multe lecții le-am învățat de la Aurel Popescu prin acel proces de osmoză în care puterea exemplului unui om se scurge în viețile pe care le întâlnește. Aș vrea să redau anumite mici crâmpeie care m-au impresionat și au avut o valoare formativă pentru mine.

    A fost prin 1977 anchetat timp de câteva săptămâni în legătură cu o scrisoare trimisă Conferinței de la Belgrad, în care denunța autoritățile pentru persecuția împotriva creștinilor. Era interogat 12 ore pe zi, și se întorcea acasă seara obosit dar vesel. Ne adunam în jurul lui ca să auzim ultimele desfășurări.

    La o anchetă a Securității, un colonel i-a spus că trebuie să găsească un articol din codul penal în care să-l încadreze. Din păcate, zicea colonelul, nu a găsit decât un articol care prevedea pedeapsa cu moartea. Aurel Popescu a râs și i-a răspuns, ”Domnul colonel, dați-mi Codul Penal, vă ajut și-mi găsesc eu singur vreun articol în care să mă încadrați.”

    Am asistat la o scenă în care cineva îi cerea să atace pe unul care i-a făcut multe greutăți. A răspuns, ”El are multe păcate, și eu și tu avem multe păcate. Hai mai degrabă să-l lăsăm în pace.”

    Trata cu cel mai mare respect pe oamenii simplii, în schimb unui colaborator pedant și mândru îi zicea ”porumbelule”.

    În România a fost un evanghelist si predicator popular și un luptător pentru drepturile credincioșilor. În Statele Unite a devenit un pastor preocupat de soarta enoriașilor săi. Ani de zile a făcut acte de sponsorare pentru familii de Români care soseau în SUA. Îi prelua de la aeroport, le găsea apartamente și servicii. Nu se dădea la o parte de la nici un fel de muncă, oricât de umilă, care contribuia la bunăstarea membrilor bisericii lui.
    Aurel Popescu a crescut șapte copii și a chemat nenumărați oameni la pocăință. A fost un învățător pentru cei care doreau să crească, un ajutor pentru cei slabi, un sprijin pentru cei în necaz.

    A sfârșit alergarea și și-a ținut credința. Dumnezeul în care a crezut să-i dea acum odihna și pacea Lui.

    • dumitru muresan says:

      frate mihai am citit mesajul dvs cu privire la fratele aurel popescu…
      si meau trezit memoria eu cu o ocazie am fost in bucuresti si cu alti frati
      am vizitat pe fratele aurel popescu.locuia antro vila undeva in centru bucurestilor.si lam rugat sa ne ajute cand va ajunge in u.s.a. neau promis solemn.!
      dupace am venit aici eu si familia mea neau sponzorat o binerica baptista americana si neau asteptat la aieroport la SEATTLE AM STAT UN TIMP IN ORESELUL IN JURUL UNUI LAK LEKSTIVENS FIND CA NOI ERAM, DESTUL DE STRESATI DUPA EVENIMENTRLE PRIN CARE AM TRECUT IN ROMANIA AM VRUT SA NE MUTAM INTRO BISERICA ROMANEASCA
      UNDE FRATELE AUREL POPESCU NEAU AJUTAT SA VENIM IN VANCOUVER WA UNDE AM SI STAT O VREME DE 10 ANI SI ERAM MEMBRI IN BISERICA DIN PORTLANT OREGON.PASTOR AUREL POPESCU.MA INTREBAT FRATELE TU ESTI X D.M. DA STIA CA EU SUNT.AM PRIMIT O CARTE INTITULATA CALVARUL LUMEI CRESTINE DIN ROMANIA SI CARTEA ERA IN LIMBA FRANCEZA
      MENTIONEZ CA CAZUL MEU ERA SCRIS LA PAGINA 158 INSEAMNA CA NUMELE MEU ESTE UNDEVA PRIN BIBLEOTECA RAMASA DE FRATELE
      AUREL POPESCU AM CASETE CU PREDICILE LUI EU AM FOST AJUTAT FF MULT DE FRATELE PAVEL NICOLESCU AM AVUT SPRIJIN SI NEAU FACUT CUNOSCUTI IN LUMEA CRESTINA DIN TOATA LUMEA PRIN CARTI SI RADIO.AM SUFERIT IN TARA INCHISOARE SI INTERNAT LA SPITAL DE PASHIATRIE.PRIN TOATE DOMNUL NOSTRU NEA-U AJUTAT E ISUS.ARFI FOARTE MULTE DE SPUS DESPRE CHINURILE MELE DIN ROMANIA.EL LEAU SCRIS IN CARTEA LUI DE ADUCERE AMINTE. EL DOMNUL SA FIE BINECUVNTAT AMIN.SI LUI FR.AUREL POPESCU ODIHNEASCASE IN PACE AMIN.!

  6. Jonathan says:

    It was a joy and a blessing to know Fr. Popescu. I look forward to when we meet again.
    1 John 3:1

  7. georgehorga says:

    Sunt binecuvintat pentru ca l-am cunoscut pe fr Popescu cu aprox 30 de ani in urma, cu adevarat el fost un om a lui Dumnezeu. Dumnezeu sa fie cu cei ramasi in urma. In special Dumnezeu sa-l binecuvinteze pe Andrei si familia lui.

  8. Beni & Gina Lucescu says:

    Psalms 12:1  Vino în ajutor, Doamne, cãci se duc oamenii evlaviosi, pier credinciosii dintre fiii oamenilor.

    La versetul acesta mi-a zburat gandul cand am auzit vestea plecarii acasa a fratelui Aurel. Am avut privilegiul sa-l cunosc pe fratele Aurel cu 20 de ani in urma. A fost unul dintre acei oamnei rari, pentru care respectul si afectiunea iti cresteau pe masura ce-l cunosteai mai bine si te apropiai de inima lui.
    Comunitatea romana din Portland si de pretutindeni va fi mai saraca si mai rece de acum inainte.

    Condoleante familiei Popescu!
    La revedere frate Aurel!

  9. anonim says:

    Te intristezi cind auzi asa vesti, dar nu trebuie sa deznadajduim. Dumnezeu a avut si va avea intotdeauna credinciosi devotati . Si de ce nu, hai sa fim noi aia.

  10. Nicu Vandici says:

    L-am cunoscut pe fratele Aurel Popescu prin anii 1974-1975 pe cand locuia in imobilul de langa fostul Restaurant Budapesta (probabil aceiasi perioada ca Mihai Oara). Ii vizitam adesea pentru sfaturi personale sau medicale pentru copii (de la sotia lui) sau pentru sfaturi pentru tineri credinciosi din provincie care aveau probleme la serviciu. Casa lor era totdeauna deschisa pentru rugaciune si sfatuire spirituala.
    A fost un om deosebit, daruit Domnului si cauzei Evangheliei, caracteristicile principale ale lui fiind credinta puternica, franchetea debordanta, respectul si intelepciunea in lucrul cu oamenii. Era un frate usor abordabil, putand discuta deschis cu orice categorie de persoane. Predicile lui erau pline de miez si invataminte practice. Ele si astazi sunt actuale si sunt ascultate cu placere de oameni cand sun reluate la RVE sau Trans World Radio.

    Am avut marea placerea sa lucrez multi ani alaturi de dansul in comitetul Bisericii Sfanta Treime pana la plecarea in USA. Prezenta lui si sfaturile lui erau binefacatoare si avea intotdeauna solutii la probleme dificile ale acelei perioade. Nu cred ca exagerez spunand ca, dupa Fr. Liviu OLah in Timisoara (in timpul studentiei), Fr. Aurel m-a influientat poate cel mai mult in Bucuresti prin felul lui de a fi si de a-si trai credinta.

    M-am bucurat sa-l reintalnesc si dupa plecarea in Statele Unite si l-am gasit plin de viata spirituala, gata sa ajute pe cei in nevoie, ca un pom plin de rod.

    Ma rog ca Domnul sa intareasca pe cei ramasi in urma si sa foloseasca amintirea vietii si lucrarii fratelui Aurel Popescu ca un imbold de traire sfanta si de lucrare neobosita pentru Domnul ISUS.
    Fie binecuvantat Domnul pentru servi credinciosi asemenea celui pe care l-a chemat acasa, la odihna vesnica!

  11. Pingback: Fratele Aurel Popescu a trecut in vecinicie | DAMBOVITA EVANGHELICA

  12. Pingback: Aurel Popescu « România Evanghelică

  13. Simi Bilti says:

    Nu stiu exact la cine sau cum dar doresc sincer sa transmit condoleante Familiei si tuturor celor indurerati care au avut binecuvantarea de a trait in preajma unui astfel de titan spiritual. Imi amintesc cu nostalgie de multe intamplari de pe vremea cand fratele Aurel venea la Seaatle sa ne dea Cina Domnului.
    …Doamne te rog sa mai ridici astfel de oameni si sa dai calauzire celor care vor conduce asest serviciu…
    In El,
    simi bilti

  14. vicu Lazau says:

    Fratele Aurel Popescu mi-a fost un bun prieten un colaborator si un tata spiritual,inpreuna am Evanghelizat Canada ,USA si Romania ma leaga amintiri frumoase.Doresc ca Dumnezeu sa mingaie familia indoliata.

  15. Long Life Israel says:

    Recent am ascultat o predica a fratelui Aurel Popescu la Radio Vocea Evanghelica,mi-a placut foarte mult incat am facut comanda sa o am si eu, apoi am gasit predici postate cu el pe youtube,asa m-am bucurat sa reascult prediciile cu el deoarece si eu l-am cunoscut personal,bunica mea care e la Domnul demult cand eram mica ma ducea la Adunarea din carol davila si mai mereu la noi in casa auzeam numele acesta Aurel Popescu….cu timpul m-am facut mai mare m-am pocait si eu Multumesc Domnului si l-am intalnit pe Fratele Aurel Popescu la o evanghelizare parca la sala palatului de Paste sau de Craciun,venise in vizita in Romania,era chiar in spatele meu ….cantase paremise Gabi Lunca si era un program al Fratiilor Rromi,lui ii placuse foarte mult,eu m-am intors spre el si i-am zis; Daca vreti va spun eu unde este Adunarea lor in Bucuresti in cartierul Damaroaia,i-am zis si strada si lucru care m-a uimit foarte tare este ca la ceva timp el a ajuns acolo si a si predicat o predica foarte frumoasa,eu am fost foarte bucuroasa ca a venit si lucrul care m-a uimit a fost ca vorbea asa degajat si sincer cu mine,fara mandrie sau cam asa ceva cum din pacate sunt uni pastorii in zilele noastre. Sincer acum de la o sora abia am aflat ca a plecat la Domnul Isus,dar in timp ce ascultam din prediciile lui pe youtube,chiar ma intrebam daca mai traieste sau a plecat la Domnul,acum suntem in 2016 si acum vad ca a plecat la Domnul Isus din 2010….Chiar ca a fost un Copil al Domnului Isus cu adevarat.Deja este in odihna Domnului si in Marea Bucurie care ne asteapta in Cer pe totiiiiiiiiiii,Amin!( scuze pentru greselile gramaticale ale mele)

Leave a Reply

